İşte 2024'te dikkat edilmesi gereken 8 güncel dijital pazarlama trendi:

1.Metaverse

Metaverse genellikle sanal dünya olarak anılır ve Meta (Facebook), Metaverse'nin şu anki sahibidir. Herkes için etkileşimli bir ortam oluşturmak üzere sanal veya artırılmış gerçekliklerin etkileşime girdiği keşfedilmemiş bir dijital evrendir.

İstediğiniz her şeyi yapabileceğiniz geleceğin dünyasında kişinin dijital temsiline sahip olmak, video oyunlarıyla pek çok ortak noktaya sahip gibi görünüyor.

Gerçeklikler ve sanal evrenler ağı sayesinde artık sosyal ticaret düşünülebilir. Bu nedenle, günümüzün dijital pazarlamacıları video kullanarak yeni bir dijital pazarlama türü yarattılar.

2. NFT  (Değiştirilemez Jeton)

Ticareti yapılabilen tokenlar, alınıp satılabilen dijital varlıklardır. Her NFT (Değiştirilemez Jeton), orijinal olduğunu ve yalnızca size ait olduğunu tanımlayan benzersiz bir jetonla işaretlenmektedir. Sanat ve teknolojinin yanı sıra NFT'ler pazarlama alanında da yer almaktadır..

Adidas, Marriott ve diğer üst düzey firmalar dijital pazarlama stratejilerini kullandı. Bir pazarlama aracı olarak artan NFT'ler, büyüme ve fırsatlar dünyasının kapılarını açacak.

3. Kripto Para

Finans dünyasının Instagram versiyonunda kripto para birimi en sıcak trendlerden biri. Hiç kimse nihai başarısını tahmin etmese de pazara girdi ve yavaş yavaş rekabeti halının altına süpürdü. Sonuç olarak, Hindistan'da yüksek ödüller göz önüne alındığında büyümesi beklenen 10 ila 12 milyon arasında aktif kripto yatırımcısı var.

Kripto para birimlerine yatırım yapmak, bunları modern ve fütürist olarak gören Y kuşağı arasında giderek daha popüler hale geliyor. Kripto para yatırım platformları, farkındalığı artırmak ve yatırımcılara bu yeni yatırım fırsatını tattırmak için genç neslin ücretsiz kripto para birimi arzusundan yararlanıyor.

Google Pay gibi, kripto para birimleri yiyecek ve diğer günlük ihtiyaçlarımızı satın almak için kullanabilir. 

4.Sosyal Ticaret

Çin, sosyal ticarete milyar dolarlık bir iş kurdu, oysa Hindistan daha yeni başlıyor. Markalar, sosyal medya platformlarını kullanarak ürünlerini canlı olarak pazarlıyor ve izleyiciler ürünü hemen satın alabiliyor.

Markalar, Instagram'ın Mağaza özelliğini kullanarak canlı videolara Şimdi Göster seçeneğini dahil edebilir. Sosyal ticaret, tüketicilerin bir reklamı görmekten bir ürün satın almaya kadar geçen süreyi kısaltan 2022'nin en iyi dijital pazarlama trendlerinden biridir.

5.Sesli Arama

Bir araştırmaya göre gençlerin %55'i her gün sesli arama kullanıyor. Günümüzün gençleri arasında teknolojinin yaygın kullanımının da gösterdiği gibi, sesli arama önümüzdeki yıllarda ilgi görmeye hazırlanıyor.

Çoğumuzun 2014 yılında akıllı telefonlarımızda edindiği bir özellik olan sesli aramanın popülaritesi artıyor. Ayrıca, hanelerin %20'si Alexa ve Google Home akıllı hoparlörlerini satın alıyor ve bu da akıllı hoparlörlerin giderek daha popüler hale gelmesine yol açıyor. İnsanların ses kontrollü cihazları yavaş yavaş kabul etmesi, bu yeni teknolojinin uzun vadede başarılı olacağına dair güçlü bir işaret.

Google, ikinci kez sesli aramanın yüzde 95'inin doğru olduğunu açıkladı. Sesli arama hassasiyeti arttıkça daha kullanışlı hale geldi. Süreç artık daha çekici ve kişiselleştirilmiş çünkü sonuçları almak için sesinizi kullanmak daha kolay ve istediğiniz şeyi eşleştirmek daha doğru.

Son olarak 2022 yılına kadar internetten yapılan tüm alışverişlerin yarısının sesli sonuçlar kullanılarak yapılacağı öngörülüyor. Pek çok geliştirme etkeni nedeniyle web sitenizi sesli aramaya uygun hale getirmek gelecek için hayati öneme sahiptir.

6.Programatik Reklamcılık

Programatik reklam satın alma, dijital reklamları elde etmek için kullanılır. Öte yandan otomatik satın alma, reklam satın almak için insan müdahalesi yerine algoritmalar ve makineler kullanan bir süreçtir.

Reklamverenler, yapay zeka destekli programatik reklamcılığı kullanarak hedef kitlelerini daha kesin bir şekilde hedefleyebilir.

Uzun vadede hem daha yüksek dönüşüm oranları hem de daha ucuz müşteri edinme maliyetleri otomasyonun faydalarıdır. Reklamlar, daha kesin ve hızlı hedeflemeye olanak tanıyan programatik bir reklam satın alma tekniği olan gerçek zamanlı teklif verme kullanılarak duruma göre satın alınıp satılabilir.

7. Otomatik ve Kişiselleştirilmiş E-posta Pazarlama

Otomatik e-posta pazarlaması, adından da anlaşılacağı gibi, önceden belirlenmiş tetikleyicilere veya zaman çizelgelerine bağlı olarak tüketicilerinize düzenli olarak e-posta göndermeyi içerir.

Dijital pazarlama kanalları söz konusu olduğunda e-posta her zaman en güvenilir olanı olmuştur. Promosyon e-postaları, müşterilerinizle şirketinizin başarıları veya yaklaşan satışları hakkında iletişim kurmanın harika bir yoludur.

Bununla birlikte, tüketicilerin çoğu, toplu e-posta tekniklerinin aşırı kullanımı nedeniyle promosyon e-postalarına yanıt vermeyi bıraktı. Kişiselleştirilmiş e-postalar, daha ilgili bir müşteri tabanı oluşturmanın ve müşterilerinizin dikkatini çekmenin mükemmel bir yoludur.

8. Pazarlamada Yapay Zeka

Yapay Zeka (AI) son zamanlarda büyük bir heyecana neden oluyor ve pek çok kişi onun yakında insan varlığının tüm yönlerine hükmedeceğini düşünüyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 60'ı, AI Chatbot kullanarak sorularına aynı anda herhangi bir sayıda uygulama veya web sitesinde yanıt alabiliyor.

Sosyal medyada tükettiğimiz çok sayıda yapay zeka (AI) ürünü, bizi daha uzun süre meşgul tutmaya devam ettiriyor! Bu nedenle, dijital pazarlamacılar, 2025 yılına kadar 190 milyar dolar değerinde olacağı tahmin edilen bu son teknolojiyi kullanmak için büyük bir fırsat sunuyor.

Bir yapay zeka programı, çok sayıda veriyi analiz ederek en iyi modelleri keşfedebilir. Programcılar, yapay zekanın öğrenme yeteneğini kullanarak sonuçları önemli ölçüde değiştirebilirler.